Od dwóch tygpdni jestem posiadaczem Octavii i dlatego jestem tutaj. Pozdrawiam wszystkich.
Które opony wybrać - proszę o krótkie opinie
Zwiń
X
-
Które opony wybrać - proszę o krótkie opinie
Witajcie, wyselekcjonowałem nw. pozycje oponiarskie, proszę jednak o Wasze krótkie opinie nt. nw. pozycji z uwzględnieniem :
1. GOODYEAR Opona 195/65R15 EXCELLENCE
2. GOODYEAR Opona 195/65R15 DURAGRIP
3. MICHELIN Opona 195/65R15 ENERGY E3A
4. BRIDGESTONE Opona 195/60R15 TURANZA ER 300
5. CONTINENTAL Opona 195/65R15 ContiPremiumContact2
Proszę o Wasze spostrzeżenia jeśli chodzi o ww. pozycje, ja szczerze mówiąc jestem za (2), a w międzyczasie zaczynam szperać po necie o co tych oponach piszą w prasie "fachowej".
-
-
Zamieszczone przez AdamB]5. CONTINENTAL Opona 195/65R15 ContiPremiumContact2
Dla przykładu na zimę brałem do firmy GY UG7+ w rozmiarze 195/65/15 i dla siebie GY UG7+ 205/55/16 niby ta sama opona, ale tak naprawdę to tylko wzór bieżnika jest taki sam, bo opony to dwie różne klasy ( różna budowa, inna fabryka/kraj, całkiem inne właściwości jezdne ), praktycznie nieporównywalne...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Zamieszczone przez AdamB]5. CONTINENTAL Opona 195/65R15 ContiPremiumContact2
Dla przykładu na zimę brałem do firmy GY UG7+ w rozmiarze 195/65/15 i dla siebie GY UG7+ 205/55/16 niby ta sama opona, ale tak naprawdę to tylko wzór bieżnika jest taki sam, bo opony to dwie różne klasy ( różna budowa, inna fabryka/kraj, całkiem inne właściwości jezdne ), praktycznie nieporównywalne...Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Bridgestone!!NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez macherstudio4. BRIDGESTONE Opona 195/60R15 TURANZA ER 300
5. CONTINENTAL Opona 195/65R15 ContiPremiumContact2
w każdym razie obie godne polecenia, z tym, że TURANZA głośniejsza a z czasem robi się bardzo głośna.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Na bazie opinii naszych forumowiczów wybrałem:
GOODYEAR Opona 195/65R15 DURAGRIP
Literatura jednak internetowa, odwiodła mnie od tego typu. Stwierdziłem, że pojadę do i skonsultuję również z nim moją decyzję - oponiarz "znajomy". Wszystkie gumki mi wycenił dokładnie z indeksami jak chciałem, albowiem dwa komplety będę potrzebował i stwierdził stwierdził, że tylko:
MICHELIN Opona 195/65R15 ENERGY E3A
Z uwagi na fakt, iż jestem z typu niedowiarków, konsultacja ponowna w innym zakładzie, gdzie również wszystkie pozycje mają od ręki i polecają znowu, ale ...
MICHELIN Opona 195/65R15 ENERGY SAVER (nowy typ bieżnika)
Ponoć lepiej odprowadzająca wodę, cichsza i mniejsze opory toczenia. Jak się człowiek nie zna to cały kit łyknie. Cenowo również wynikałoby że to coś innego. Kieruję kroki do serwisu oponiarskiego internetowego i co i E3A wychodzi drożej - a ponoć starsza i gorsza, niż Saver, który ponoć lepszy.
Teraz czytam testy ADAC i zdecydowania wygrywa z konkurentami ww.
BRIDGESTONE Opona 195/60R15 TURANZA ER 300
Miał człowiek Matiza to na debitach się śmigało i mina ucieszona była, i co ja mam wybrać ?
PRIORYTET:
- dobra na deszcz
- nie "eco" ale raczej takie które nie zwiększą znacząco zużycia PB
- w miarę trwała
Tak wiem takie rzeczy tylko w Erze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez macherstudio5. CONTINENTAL Opona 195/65R15 ContiPremiumContact2
Teraz jestem na etapie wyboru letnich 195/60R15 do ojca Passata B4 (powinno być 205/50r15 lub 195/55R15 ale biorę wyższe minimalnie) - cieszcie się, że w Octavi jest indeks wysokości 65. Wybór tych na 60 jest znacznie mniejszy i ceny wyższe. :zastrzelic
Jak na tą chwilę wytypowałem z klasy ekonomicznej Klebera Dynaxer HP2, ze średniej półki cenowej Dunlopa SP Sport Fastresponse, Bridgestona ER300 lub Continentala CPC2.
Dlaczego te a nie inne?
Klebera mogę mieć w cenie ok 190 zł/szt przy 195/60R15 88H. To jego podstawowa zaleta. Poza tym mało się ściera, dość dobrze odrowadza wodę i ne ząbkuje. Taka uczciwa opona ekonomicznej klasy dla starszego Pana. W dodatku porodukowana w jednej z nowocześniejszych fabryk w Europie - czyli w Polsce w Dębicy (a nasze gumy robią na Słoweni) :szeroki_usmiech
W podobnej klasie cenowej są Fuldy, Goodyear'y Exellence i Hydragrip i Uniroyale 550 - Fuldy halasują, GY Exellence cholernie się ząbkują a Hydragrip ryczą jak większość opon kierunkowych. Poza tym momentalnie ząbkują. :|
Naprawdę super oponą jest właśnie Uniroyal 550 - mimo, że kierunkowa to cicha. Jednak bieżnik z niego leci w oczach (opinia znajomego który ma taką gumę w Avensis i Corolli) i przy upałach wóz pływa jak na zimówkach. Za to w deszczu pierwsza klasa. Tylko nie kupie ojcu kompletu gum, który zniknie po 35-40 kkm - nie stać go na takie zabawy.
Więc co nam pozostaje? Albo pogodzić się z życiem i kupic ekonomicznie (Kleber, Firestone TZ200) albo od razu wskoczyć w wyższą-średnią półkę.
Brige ER300 mają tak naprawdę jedną wadę - są dość głośne do połowy bieżnika, od połowy ryczą. Jednak za to trzymaja się jak wściekłe. :diabelski_usmiech
Conti CPC2 - chyba najbardziej wywazona opona i warta swojej ceny. Zaprojektowana do szybkich limuzyn i zachowuje się cicho i z klasą. Choc miękka i dość szybko się ściera. Ale coś za coś - cisza, komfort i trzymanie w zamian za nie najwyższy przebieg.
Dunlop SP Sport Fastresponse jeśli zachował cechy SP1 + lepsze trzymanie i trwałość to powinna być równie dobra opona jak Conti. Lubię Dunlopy i cenię ja na równi z Conti a o klasę bardziej jak GY.
Teraz jedna uwaga poczyniona przez znajomego wulkanizatora (facet naprawdę z pojęciem a nie cieć jak większość sezonowych Panów Mietków). Kiedy zapytałem go jaką opone by on wybrał do swojego wozu - odpowiedział krótko:
"Nic z napisem "sport". Bierz tylko opony do szybkich i mocnych wozów ale do limuzyn a nie sportowe"
- Dlaczego?
"Inna konstrukcja kordu, inne mieszanki, inny komfort jazdy, może i minimalnie gorsza kierowalność ale za to nieporównywalnie lepsze tłumienie nierówności, najcześciej większa nośność"
Może i facet ma racje...Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
macherstudio, jak często jeździsz na granicy przyczepności, jak często wprowadzasz pojazd w mniej lub bardziej kontrolowany poślizg, jak często wykorzystujesz chociaż 90 % możliwości zawieszenia, jakie roczne przebiegi ??
Silnik nie masz za szybki , więc nie ma co przesadzać z indeksem prędkości.
Jak odpowiesz sobie na powyższe pytania bedziesz wiedział czy kupować topowe i najlepsze czy wystarczy średnia półka.
Przede wszystkim patrz na bieżnik i kiedy zużyje się w 40% żeby zostało jak najwięcej nacięć.
Niektóre opony jak są nowe są super , a po zużyciu 30-40 % bieżnika tracą 70 % swoich właściwości. Trzeba patrzeć na 2-gi , 3-ci sezon jeżdzenia, chyba , że masz takie przeloty , że opony kupujesz na jeden sezon.
Ja przejeżdżam ok 35 kkm rocznie , z czego około 20 kkm na letnich i zawsze mam opony letnie na 3 sezony, teraz Bridgestone ER 30 w Vectra C 1. 9 CDTI i jestem z nich zadowolony - nie ząbkują , mają wytrzymałe boki, dobre na mokrym, b. dobre na suchym, ciche i nie kierunkowe co pozwala na większe możliwości w przemieszczaniu opon na osiach itp itd..... sie rozpisałem , a mógłbym o oponach jeszcze duuuużoNOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
energy miałem poprzednio w tym rozmiarze (teraz alu 16''). nie jest to opona "super-deszczowa", ale za to trwała i cicha. wydaje mi się, że generalnie w tej kategorii cenowej michelin nie ma opon do mniej lub bardziej agresywnej jazdy, ani do "porządnej" jazdy w deszczu (teraz mam hp primacy i po er300 oraz f1 musiałem znacząco zmienić styl jazdy), ale zapewnia dobry komfort i przynajmniej 60kkm.
bierz michelina i nie wyobrażaj sobie, że jesteś w ferrari...Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaro4444Klebera Dynaxer HP2
Zamieszczone przez jaro4444Może i facet ma racje...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez jaro4444Klebera Dynaxer HP2
Zamieszczone przez jaro4444Może i facet ma racje...
niezbyt drogie, a i rant ochronny mają...?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez jaro4444Klebera Dynaxer HP2
Pytam, bo akurat mam alu, szukam czegoś i te Klebery mi pasują cenowo, a tu zonk!
123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiterZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez jaro4444Klebera Dynaxer HP2
Pytam, bo akurat mam alu, szukam czegoś i te Klebery mi pasują cenowo, a tu zonk!
oprócz jakiejś tam ochrony jaką rzeczywiście dają, to wyglądają też dużo lepiej :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
współczuję ......i gratulujęNOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
-
Ja dokonałem też dziś wyboru.
Zamówiłem dla odmiany Dunlopy SP Sport FastResponse 195/60/15 88H cena 225 zł/szt :diabelski_usmiech
No cóż niech ojczulek pojeżdzi na trochę lepszych gumach jak założył a ja stracę dwie flaszki dokładając mu parę zł :lol:Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Te są wyjątkowo miekkie jak na "sporty" :szeroki_usmiech
Lubię Dunlopy, bo są przeważnie ciche, ładnie zbierają dziury i są dobre w deszczu.
Poza tym ten model to taki "sport" ja ja baletnica :szeroki_usmiech Dunlop wszystkim oponom klasy High Performace dodaje w nazwie "sport" - taka maniera marketingowa, a tak naprawdę to opona komfortowa wyższej klasy.
Np:
"SP Sport 3000/3000A - Wyrafinowany efekt Opona o doskonałych właściwościach i wyrafinowanym charakterze dla samochodów luksusowych. Opona SP Sport 3000 opracowana dla samochodu rodzinnego stanowi najwyższe osiągnięcie wzornictwa niekierunkowego opon"
Sportowe bez przymróżenia oka są:
A jakby co to ojciec się "usportowi" :diabelski_usmiechBył czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
-
Znalazłem właśnie coś takiego i chcę zamówić: http://www.motostrada.pl/opony/47455...XCELLENCE.html
Cena jakaś niska, ale płatność dopiero przy odbiorze. I czy wszystkim te opony ząbkują? Mam teraz NCT-5 i one poprostu zużyły się równomiernie do około 4mm...
Komentarz
-
-
moja ocena jest taka:
słabą stroną tych opon jest skręcanie i nie ma tu różnicy czy jedziemy posuchym czy mokrym asfalcie. Te opony poprostu nie są mistrzami krętych dróg. Samochód zdecydowanie za szybko traci kontakt z czarnym i już mamy podsterowność, a przy odjęciu gazu na zakręcie pojawia się duża nadsterowność. Hamowanie , ruszanie , jazda po mokrym O.K. byle na prostych, a jeśli chcecie używać przyjemności z jazdy na zakrętach i pokonywać je dynamicznie....to sie nie da na tych gumkach. Może lepsze będą contex i przyjemność wieksza .Radzę zwolnić przed skręcaniem. Opony mają juz wytarty trochę bieżnik, ale 6,5 milimetrów jeszcze zostało,co będzie jak zostanie 4 mm...??? Już się boję....
nie nadają się te oponki dla nikogo kto choć trochę ma w sobie chęci do ogólnie pojętego " porajdowania"
A do tego ząbkują, ale nie jakoś straszliwie , ale słychaćNOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
171 KM ; 402 Nm obr/min
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...
Komentarz
-
Komentarz